• Monumentale gevel van Amrâth Grand Hotel de l’Empereur in Maastricht, met torentje, vlag en uitzicht op het Stationsplein.

Veelgestelde vragen

Heb je vragen voor of tijdens je verblijf? Op deze pagina proberen wij al jouw vragen over ons hotel te beantwoorden.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Stel jouw vraag aan Angel, onze chatbot! Mocht Angel je niet verder kunnen helpen, neem dan contact op met de receptie.

Hotel Algemeen

Wat zijn de check in en check uit tijden tijdens mijn verblijf?  Wat zijn de check in en check uit tijden tijdens mijn verblijf? 
Check-in is vanaf 14.00 uur voor alle reserveringen die rechtstreeks via onze websites zijn gemaakt. Voor alle andere boekingskanalen geldt een check-in vanaf 15.00 uur. Uitchecken is voor iedereen mogelijk tot 11.00 uur.
Tot hoe laat is de receptie van het hotel geopend? Tot hoe laat is de receptie van het hotel geopend?
De receptie van het hotel is 24/7 geopend, wat betekent dat er altijd iemand aanwezig zal zijn om je te verwelkomen, ongeacht het tijdstip van aakomst. 
Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?   Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?  
Alleen gecertificeerde hulphonden zijn welkom in ons hotel. Andere huisdieren kunnen wij helaas niet toelaten.
Is het toegestaan om in het hotel te roken? Is het toegestaan om in het hotel te roken?
Het hotel is geheel rookvrij. Dat betekent dat er niet in het hotel, op de kamers, op het balkon en overige publieke ruimtes gerookt mag worden.
Welke betalingsmethodes worden er geaccepteerd? Welke betalingsmethodes worden er geaccepteerd?
Bij de receptie accepteren wij de volgende betaalmethodes: pin (contactloos) of met een creditcard. Betalen met cash is niet mogelijk.
Is er een bagageopslag beschikbaar? Is er een bagageopslag beschikbaar?
Ja, de bagageopslag is gratis beschikbaar als je jouw bagage voor het inchecken of na het uitchecken in het hotel wilt achterlaten.
Is het hotel toegankelijk voor gasten met een beperking? Is het hotel toegankelijk voor gasten met een beperking?

Ons hotel is goed uitgerust om gasten met een beperking te ontvangen. De entree is voorzien van een speciale toegang voor mindervalide gasten, inclusief een lift naar de begane grond. Op de begane grond is er een mindervalidentoilet aanwezig dat is uitgerust met alarmbewaking, verbonden met de hotelreceptie. Daarnaast zijn alle belangrijke faciliteiten, zoals het restaurant, de bar, de ontbijtruimte en de vergaderruimtes, eenvoudig toegankelijk.

De kamers voor gasten met een beperking zijn voorzien van een bredere deur, zodat een rolstoel gemakkelijk naar binnen kan. De vloer is van laminaat in plaats van tapijt, wat het voortbewegen aanzienlijk vergemakkelijkt.

De badkamer in deze kamers is volledig aangepast. Het beschikt over een aangepast toilet en een douche. Een douchestoel is aanwezig voor extra comfort en ook de badkamer is voorzien van alarmbewaking die verbonden is met de hotelreceptie, zodat hulp snel beschikbaar is indien nodig.

Ik ben nog geen 18 jaar kan ik dan in het hotel verblijven? Ik ben nog geen 18 jaar kan ik dan in het hotel verblijven?

Het is toegestaan wanneer de ouders een schrifteleijke verklaring hebben getekend. Tevens vragen wij ook een kopie van het paspoort van alle minderjarige gasten, in het geval er geen meerderjarige bij is.

Wat is de reden dat je je creditcard moet doorgeven? Wat is de reden dat je je creditcard moet doorgeven?

Om jouw reservering te garanderen voor aankomst wordt er om 12:00 uur op de dag voor aankomst van je verblijf het bedrag op je creditcard geautoriseerd. Bij check-in kun je met een andere betaalkaart betalen, de eerder genomen autorisatie komt dan te vervallen.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren? Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Je kunt je reservering wijzigen of annuleren door contact op te nemen met het boekingskanaal waar je de reservering hebt gemaakt. Controleer je persoonlijke reserveringsbevestiging voor de specifieke annuleringsvoorwaarden.

 

Restaurant

Wat zijn de openingstijden van het ontbijt? Wat zijn de openingstijden van het ontbijt?
Van maandag tot en met vrijdag kun je van 07:00 – 10:00 uur gebruik maken van het ontbijt. In het weekend kan dit van 07:30 tot 11:00 uur. 
Wat zijn de openingstijden van het restaurant? Wat zijn de openingstijden van het restaurant?
Van maandag tot en met zondag kun je van 12:00 – 21:30 uur gebruik maken van het diner in ons eigen restaurant.
Wat zijn de openingstijden van de bar? Wat zijn de openingstijden van de bar?

De bar is dagelijks geopend van:

  • Zondag tot en met donderdag van 12:00 tot 23:00
  • Vrijdag en zaterdag van 12:00 tot 00:00
Het ontbijt is niet inclusief de reservering, kunnen we als nog van het ontbijt gebruik maken? Het ontbijt is niet inclusief de reservering, kunnen we als nog van het ontbijt gebruik maken?
Ja het is zeker mogelijk om gebruik te maken van het ontbijt. Neem hiervoor telefonisch contact op met het hotel om je reservering aan te passen.

Auto en OV 

Beschikt het hotel over een eigen parkeerplaats? Beschikt het hotel over een eigen parkeerplaats?

Amrâth Grand Hotel de l'Empereur beschikt over een eigen parkeerplaats met 60 parkeerplekken waarvan 6 met elektrische laadpalen. De parkeerplaats bevindt zich op het volgende adres: Parrallelweg 60, 6221 BD Maastricht en het parkeren is tegen betaling.

Welke parkeermogelijkheden zijn er? Welke parkeermogelijkheden zijn er?

Op basis van beschikbaarheid bij aankomst kan je gebruik maken van onze betaalde parking, reserveren is helaas niet mogelijk. Indien er geen beschikbaarheid is op onze eigen parkeerplaats, zullen wij je doorverwijzen naar één van de nabij gelegen parkeerplaatsen.

Is het hotel gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer? Is het hotel gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?

Amrâth Grand Hotel de l'Empereur is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Het dichtstbijzijnde treinstation, Maastricht Centraal, ligt tegenover het hotel op ongeveer 50 meter afstand.

Groepsreserveringen

Kan ik met een groep overnachten bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur? Kan ik met een groep overnachten bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur?

Ja, zeker! Amrâth Grand Hotel de l’Empereur is ideaal voor groepsreserveringen vanaf 10 kamers, bijvoorbeeld voor bedrijfsuitjes, sportteams, familie­weekenden en andere bijeenkomsten. Dankzij onze centrale ligging direct tegenover het centrale station van Maastricht ben je heel snel in het centrum. Ook beschikt het hotel over meerdere faciliteiten, zoals een verwarmd binnenzwembad, om je verblijf nog aangenamer te maken. 

Hoe kan ik een groepsreservering aanvragen bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur? Hoe kan ik een groepsreservering aanvragen bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur?

Je kunt eenvoudig een groepsaanvraag indienen via het formulier op onze groepspagina. De afdeling groepsreserveringen neemt daarna contact met je op om jouw wensen te bespreken en een passend voorstel te doen. Liever direct telefonisch contact? Je kunt de afdeling bereiken via +31 85 760 27 61.

Is het mogelijk om met mijn groep in een aparte ruimte te ontbijten? Is het mogelijk om met mijn groep in een aparte ruimte te ontbijten?

Wij kijken graag of er mogelijkheden zijn om met je groep apart te ontbijten. Geef dit aan bij je aanvraag, zodat we hier verder naar kunnen kijken. 

Kan ik met mijn groep dineren bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur? Kan ik met mijn groep dineren bij Amrâth Grand Hotel de l’Empereur?

Ja dit is zeker mogelijk! We serveren een uitgeserveerd diner of buffet afhankelijk van het aantal gewenste personen en jouw wensen. We stellen graag een offerte op maat inclusief menukeuze voor.

Kan ik mijn factuur voor een groepsreservering achteraf betalen? Kan ik mijn factuur voor een groepsreservering achteraf betalen?

In veel gevallen is dat mogelijk. Neem hiervoor contact op met ons reserveringsteam; wij informeren je graag over de betalingsvoorwaarden voor groepsreserveringen.